Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

längesen nu

Av smoothie - 22 februari 2010 12:35

Nu har jag inte skrivit på länge jag har helt enkelt inte orkat :(
Förra veckan har verkligen varit super jobbig huvudvärk och magont vartannat har mer eller mindre pratat med vårdcentralen dagligen känns det som.
Fick träffa en läkare i torsdas.


Den läkaren kan verkligen inte ta hand om patienterna han frågade vad ja tyckte att han skulle göra, hallå jag har haft ont i magen över 5 veckor nått måste görs utredning? jag sa att ja ville ha en remiss till gastroskopi, då fick man till svar att jag hade testat olika saker för magen och det var ju inge som hade funkat, så han trodde ju inte att det var nått med matmagen att göra. nejhe men nått måste göras iaf, tillslut gick han med på att skicka en remiss, så skulle han undersöka , klämma på min mage då kände han  över hela magen och så sahan att det är ju svårt att säga vad det kan vara jag har ju lite grann ( så typ pekade han mot magen) men hallå ja vet att ja har lite mer fett på min mage baraför man har lite mer så behöver man inte vara så nervärderande mot en . Jag är inte pinnsmal det tar ett tag att få bort allt men tro mig ja har kämpat o kämpat det går inte över en natt direkt.
sen vill han inte förlänga min sjukskrivning kan ju knappt köra bil och ibland gör det så ont att gå upp för trappan hur ska man då kunna sköta sitt jobb, jobbar på ett gruppboende en sitter i rullstol det lyft och sånt. Han sa bara att kom tillbaka till månda om du har fortsatt ont i magen haft det nu bra länge tror inte det går över en helg.
Ringde vårdcentralen fick en telefontid idag kl 9 men då hade dom ju självklart ingen tid till en läkare, så snäll som hon var i telefonen så gjorde hon ett undantag och bokade in mig redan i morron, annars så släpper dom inte tiderna förns samma dag.  Så i morron ska ja till läkaren, men egentligen borde ja bivit förlängdsjukskriven i fredas för min sjukskrivning gick ut igår.

Hoppas att remissen kommer snart..


Nu blir det en smoothie o vila lite har sån huvudvärk

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av smoothie - 25 oktober 2015 14:46

Nu var det en lång tid jag var inne på bloggen livet kom emellan nu är det mkt fokus på massagen har bokat intensiv kurs så jag kan bli klar någon gång så den stora stenen lyfts från mina axlar..   I em kommer mina älskklingar hem igen det är tom...

Av smoothie - 19 juli 2015 23:26

Nu var det längesen man skrev nått livet rullar på för fullt. Nu har man gått på semester :-) riktigt skönt men samtidigt lite stressande då jag har massor att göra. Har hur mycket tankar som snurrar runt :-( men men så är det.  Nej dags att sova m...

Av smoothie - 19 juli 2015 23:19

Nu var det längesen man skrev nått livet rullar på för fullt. Nu har man gått på semester :-) riktigt skönt men samtidigt lite stressande då jag har massor att göra. Har hur mycket tankar som snurrar runt :-( men men så är det.  Nej dags att sova m...

Av smoothie - 15 mars 2015 23:38


Efter jobbet åkte jag och träna körde 45 min på crosstrainer brände 840 kcl Sen körde jag armar så alla maskiner till armarna blev 10*3 plus mage :-) var ganska slut :-). Sen hem och äta sallad från Icas plocksallad och snabb dusch. Träffade mi...

Av smoothie - 14 mars 2015 15:30

Igår var ja och barnen nere på stan och handlade vi passade på köpa lite glass och sätta oss vid vattnet och hade det mysigt :-) ...

Ovido - Quiz & Flashcards