Alla inlägg under juli 2010

Av smoothie - 22 juli 2010 13:43

  Efter   Före

Av smoothie - 22 juli 2010 13:29

Har sovit dåligt i natt fast ja gick och la mig kl 20. låg vred o vände på mig i en timme, satte på tven och kollade på livet på bb intressant att kolla på sånt när man snart är nära :)


Försökte sova igen efter det var ju så trött och hade huvudvärk, somnade tillslut nån gång efter 2 :( vaknade 4:55 av att ena katten nös plus att ja var kissnödig, tänkte för mig själv har ja äntligen sovit så ja inte hört S när han gick upp för att åka o jobba men det hade ja ju inte, försökte somna om gick inge vidare låg och vred och vände på mig i hela sängen vill ja lova till S gick upp strax innan 7 han sov i soffan för det var så varmt i sovrummet, gick upp tog mig en macka sen gick ja o la mig igen fast denna gången gick ja o la mig i soffan tänkte att ja kanske behövde byta rum, halvslumrar till sen börjar hans dator låta som en ambulans och brandvarnare i ett, flög upp den stod ju precis brevid mig, jäklar vad rädd ja blev, sen kunde ja inte somna om så det var ju lika bra att gå upp, så man e helt slut i kroppen o huvudet o huvudvärken e ju inte borta.


Men jag har målat lite idag och det vet ja att S kommer inte gilla men ja hade mask och ställde upp fönstret, gör ja lite saker så kanske så man blir ännu tröttare så kanske man kan sova sen, eller när man ska sova i kväll iaf..


Av smoothie - 19 juli 2010 14:54

Fredas : Då blev det tacos mys och bara kolla på film och slappa och mysa i soffan :)

Lördags: skulle vi ha åkt badat och solat men tyvärr så blev det regn :( så då blev det att vi städa lgh tillsammans :) behövs ju ibland.. Sen bestämde vi oss för att åka in och kolla på bio vi såg Knight and day riktigt bra film värd att se, :) vi bokade stolar som var lite större plus att man hade xtra benutrymme så skönt att kunna sträcka på benen och man kunde till och med gå förbi utan problem :) fast ja fick ju lite ont i svanken skulle haft med mig en liten kudde som man kunde ha lagt bakom ryggen, Tanke på att vi åkte på bion som kl 18.15 så kom vi hem strax efter 21 och det var riktigt skönt för då hade man kvällen hemma som man kunde göra nått på.


Söndag: var man lite trött så på em packade vi ihop en picknick korg åkte iväg en badställe, så vi mös på picknick filten en stund sen gick vi ner till sjön för att se vart man kunde fiska.. S han hittade en liten plats där man kunde gå ner så man gick ner i vattnet så stod han där och fiskade , fick en liten gädda på första försöket, tyvärr så bet den av linan så den har ett dra i munnen :( stackarn fick inte upp den igen. Men det var riktigt skönt att stå i vattnet och solen lös på en :) ja kastade några kast oxå fast det e bara mysigt att stå o mysa lite när han fiskar :)
Sen åkte vi hem och grillade lite flintastek åt färskpotatis och bara tog det lugnt i soffan :)


Väldigt bra helg :) ska lägga upp lite bilder på när vi var o fiskade sen :)

Av smoothie - 15 juli 2010 13:48

Igår var jag ute och gick för man ville ju inte sitta inne när det var perfekt väder inte för varmt man kunde vara ute utan att svetten rann på en :) så skönt.. Gick för mitt gamla jobb men dom som ja ville träffa hade inte börjat än, så det blev en tripp ner till stan köpte mig lite dricka algrens husvagnar :) riktigt goda var dom oxå, satte mig vid vattnet och bara tog det lungt satt 1½ timme och dingla med benen mot vattnet, men sen så började ja få lite ont i ryggen och så.
Så jag på strandpromenaden i lungt tempo behövde inte stressa direkt sen satte ja mig på en bänk då var det ungefär en timme kvar till S skulle komma så ja satt i solen och väntade på honom för då kunde ja åka hem med honom :)

Men han svarade inte när ja ringde så ja höll på att missa honom hade ringt 4 ggr för att kolla vart han var, men tillslut så svarade han :) så han kom och satt med mig en stund vid vattnet och mös lite grann :) mkt trevligt.

Då hade ja varit ute sen strax innan 1 vi kom väl hem vid halv sex så det blev mkt luft och färg hade jag oxå fått :)

Var ganska trött när man kom hem kunde ha lagt mig nästan på en gång men man vill ju inte gå lägga sig så tidigt ...


Kollade iaf på livet på bb väldigt intressant vill ja lova, men ena pappan ojoj vilken pappa som sitter och skrattar åt hans fru för det blir lite läten när hon ligger och har ont och så, sen att han försökte låsa inne henne på toaletten, men hallå hon har värkar och ska snar föda vad tror du.. Nej han var verkligen så irreterande han skulle ha åkt ut med huvudet före om han var med mig så gör man inte,... Nej usch...




Av smoothie - 12 juli 2010 21:20

30 grader varmt inne det e ganska så jätte varmt... Har spolat av katterna i kallt vatten för att dom ska bli lite svalare fått vatten med isbistar har dom oxå fått för att få extra kallt vatten det tycker dom om :)


Idag på kvällen så hade vi bestämt att vi skulle ha lite picknick på gården på gräsmattan äta lite kycklingsalld och jordgubbspaj till efterrätt, så ja slängde på kycklingen på grillen så vi skulle ha nygrillad kyckling, så börjar man packa ner det man ska ha med sig ut då säger S att vi kan väl äta i vardagsrummet för att slippa kryp och sånt, så man blev ju lite besviken för hade sett fram emot att ha en mysig picknick,
Jag satte mig på balkongen och åt det var lite svalare där, sen e man i köket o plockar in disk o sånt nej då har S somnat i soffan trevligt sällskap man har :)


Sen vaknade han till och skulle ringa min mamma för hon behövde hjälp med datorn, men hon var upptagen just då så han skulle ringa upp då somnar han i sängen med telefonen vid örat så kommer man in med lite jordgubbspaj o vaniljsås och påminner honom att han skulle ringa min mamma vaknar till lite grann men efter 10 min sover han igen o inte hade ringt och han kom inte ihåg att ja var inne med paj till honom heller. då har man en välldigt trött sambo här hemma...



Nej funderar på man ska ta sig en kall dusch i denna värme

Av smoothie - 12 juli 2010 13:59

Det är lika varmt inne som ute 30 grader  man smälter bort i denna värme, man ska väl inte klaga egentligen när vi äntligen har fått en kanon bra sommar.



Igår var man i västerås/kvällen och hade en överraskings babyshower för världens  bästa anna :) hon blev riktigt paff när hon man klev fram hemma hos sin kompis som hon trodde att hon skulle äta lunch hos :)


Det började med att hon blev klippt snygga till frillan lite innan lilla pyret kommer :) sen packade vi in picnic korgarna åkte till berget för ha det mysigt riktigt god pastasallad med kyckling och bröd till det gjorde ni bra tjejer :) sen hade ja gjort efterrätt kladdkaka med jordgubbar i och jordgubbspaj .


Sen var det lite paket öppning för frugan :) så skulle hon gissa vem det var ifrån hon gissade nästan rätt på alla paket :)

Av mig fick hon hand/ fotavtryck set så kan få pyrets avtryck plus en ram till den, sen hade jag gjort scrapbook album eller började på ett för man har ju inga bilder tanken var att hon ska fortsätta och låta fantasin flöda och göra ett första boken för pyret :)

Hon fick massa fina saker :)

Så mysigt att ha babyshower och träffa anna som man inte  har träffat på hur länge som helst.


Sen på kvällen bjöd hon på mat så det blev grillat och massa mys innan man skulle åka hem :)


toppen dag helt enkelt :)

Av smoothie - 7 juli 2010 22:06

Ojoj nu har ja inte skrivit på länge men har verkligen inte haft ork till det..

Det är sommar och varmt lite för varmt ibland men man ska inte klaga på sommaren när den äntligen är här :)


Det har inte hänt så mkt sen vi kom hem man har varit helt slut, Men har varit på grillkväll med jobbet :) mkt trevligt började med fika på bryggan på vattnet få en hel del myggbett och ja brukar inte få myggbett men sen när man har blivit gravid så har dom tyckt om mig, sen gick vi hem till E för att spela lite kubb och grilla mitt lag förlora tyvärr men det gjorde inge var bara trevligt, sen lite grillning och mkt skratt och mys , kom hem vid halv tolv så lite trött var man allt.



Sen har man bara tagit det lugnt försökt att vara ute i solen men det har varit för varmt, ja o S har fiskat lite grann eller S har fiskat och ja har kollat på det är oxå ganska avkopplande o kolla när han fiskar :)


Igår den 6/7 var det bm besök fick lämna urinprov som vanligt men det såg så bra ut, men ja slapp bli stycken i fingret :) så skönt.. Blodtrycket låg på 120/70

som är väldigt bra järnvärdet vet ja inte men det låg bra sist. Sen fick vi höra den lilles hjärta så mysigt så fick till och med S höra det :) han sken upp som en sol när han hörde den lilles hjärtslag som låg på 130/135 min kurva var så rak och fin och den växer som den ska så det är ju skönt att höra.


Idag har ja inte mått så bra hade så ont i magen och mådde illa så låg i sängen nästan hela fm, ja e redan ganska uttråkad och jag har bara varit hemma några veckor, Får  ju inte göra det ja vill göra för S för ja vill ju gärna måla lite saker men det får ja inte för honom men ska nog göra det änså ;)
Men sen så blev ja lite bättre så ringde S och frågade om hon ville följa med ut på en promenad i det fina vädret så vi gick strandpromenaden och en sväng på stan hittade jordgubbar 15 kr litern :) sen gick vi och fikade innan man gick hem och lille B fick ju självklart följa med :) han börjar bli så stor redan 11 tänder har han fått stora killen :)

då hade vi varit ute och gått i två timmar riktigt skönt och varmt vissa stunder..


Nu sitter jag i köket och pysslar lite men känner att snart e det dags för sängen

Ovido - Quiz & Flashcards