Alla inlägg under september 2013

Av smoothie - 30 september 2013 18:05

Idag blev det fiskgratäng med morotsmos och krämig citronsås och hemma gjord pizzasallad det gick hem hos barnen

Av smoothie - 30 september 2013 13:29

Nu är jag så less på denna förkylning blir ju aldrig frisk idag var man ledig på schemat jag och mina älsklingar har varit vägt och mätt dom.
Skrutt var 89 cm vägde12,9 kg
Mini var 75,5 cm vägde 8905 g
Nu ligger man och ska vila med mina älsklingar så man orkar med i em.

Har ringt jobbet att dom får sätta in någon för mig tis och ons för jag är fortfarande helt matt och slut lite ont i halsen och så. Hälsan får gå före pengar

Av smoothie - 29 september 2013 21:42

mys

Av smoothie - 27 september 2013 23:12

Ni är mitt allt ni är livet vet inte vad jag skulle göra utan er älskar er så mkt :/

Av smoothie - 26 september 2013 20:56

Tortillagratäng med kyckling och bacon

350g kycklingfilé
1pkt bacon
Fajitas krydda
1burk Creme fraiche naturell
1 burk Philadelphia vitlök/örter
1pkt tortilla bröd
1pkt riven ost

Sätt på ugnen 175-200grader
Strimla kycklingen i småbitar bryn med bacon och fajtas kryddagens.
Blanda creme fraiche med Philadelphia i en skål , blanda ner kyckling och baconet i greve fraiche och Philadelphiablandningen,
Lägg tortilla bröd i en form häll på kycklingen och det strö över med lite ost fortsätt så tills allt är slut avsluta med riven ost på slutet.
Sätt in ugnen i typ 20min
Servera med en god sallad

Av smoothie - 26 september 2013 13:37

Mini har fortfarande feber inte så hög hon ligger på runt 38 och strax över då vi blir hemma i morron med så vi kan bli friska. Nu är det lite långdraget måste jag säga. Snart är det helg oxå :) ledig helg dessutom:)

Mina tankar går till en kompis och hans familj tänker på dig Björn många kramar till dig och din familj.

Mammas lilla sjukling hon använder aldrig napp annars men nu idag ville hon använda sin storasysters napp

Av smoothie - 25 september 2013 13:37

Mina tok ungar :) nu är stora på dagis i några timmar medans mamma och Mini vilar för fullt

Av smoothie - 24 september 2013 22:44

Snart har hela familjen varit sjuka nu är det minis tur:(hon har 38,9i feber själv är man inte helt frisk än heller eller det känns som jag håller på bli sjuk igen. Men imorron får skrutt gå till dagis och Mini får vara hemma vi fått mysa i massor:)

Mina finaste skatter ni är det bästa med livet älskar er<3

Ovido - Quiz & Flashcards