Alla inlägg under mars 2010

:)

Av smoothie - 2 mars 2010 16:02

Snart fyller S år och tanke på att jag inte fick mkt pengar på min lön och pengarna från försäkringskassan har inte kommit så har jag inte råd att köpa nått till honom men så hittade jag att man kan beställa 100 bilder gratis då var det bara portot på 29 kr och det har jag ju råd med :9
Så beställde 100 bilder som jag ska göra scrapbook album jag har ju en heldel sånt hemma så får han iaf nått litet och personligt när han fyller år det känns om vi hr kommit varandra närmare nu så det finn hopp för oss i framtiden, det är min högsta önska iaf

Av smoothie - 2 mars 2010 15:04

  



Den 25/2 var och gjorde kubbtestet dom kollade så att allt såg bra ut :) det fanns ett litet pyre där inne i magen :) den låg jätte bra och man fick se hela bebisen :)

Den 6,4 cm hjärtat slåg och den gapa och röde sig ganska mkt :) hade låg risk för missbildningar 1 på 5000 för att få down syndrom och 1 på 20 000 för dom andra kromosonflen kommer inte ihåg vad det hette., Var så härligt att se att den lille levde och allt såg bra tyvärr så ville inte lilla bebisen vara med på kort för när barnmorskan skulle ta så rörde den sig så ser man inte hela men man ser huvudet iaf :)
Nu är det bara väntan på det vanlig rul har inte fått nån tid än i det här länet måste man vänta på en remiss och den har inte kommit än men hoppas att den kommer snart så man vet vilket datum man kan se fram emot :)

Det var så skönt att se att det såg bra förra gången jag var gravid så hann vi aldrig se den lilla pyret men nu och det blev ju mer verkligt för S oxå så det e ju bra.

Av smoothie - 2 mars 2010 14:52

Lycklighets-testet


[x ] Du har en pojkvän.
[ ] Du har ett eget rum.
[x ] Du har en mobil.
[x ] Du har en iPod/MP3 spelare.
[ ] Dina föräldrar är fortfarande tillsammans.
[ x] Du har fler än 2 bästa vänner.
[ ] Det finns en pool i din gård.
[x ] Du klär dig som du vill.
[ ] Du hänger med kompisar mer än en gång i veckan.
[x ] Det finns en dator/laptop i ditt rum.
[ ] Du har aldrig blivit nedslagen.
[ ] Du gråter aldrig mer än 3 gånger i månaden
[x ] Du får lyssna på vilken musik du vill lyssna på.
[ ] Ditt rum är stort nog för dig.
[ ] Människor använder dig inte för den du är.
[x ] Du har varit på konserter.
[ ] Du samlar på något normalt.
[ ] Du längtar till skolan.
[ ] Du önskar inte att du var någon annan.
[ ] Du spelar någon sport.
[ ] Du brukar göra något efter skolan.
[ x] Du äger en bil.
[ ] Du brukar inte bråka med dina föräldrar.
[ ] Du är nöjd med ditt utseende.
[ ] Du har inget självförtroende alls.
[ ] Du har aldrig fått IG.
[ ] Du vet vad som händer i världen.
[ x] Du bryr dig om folk.
[ ] Du är nöjd med ditt liv.
[x ] Du kan mer än ett språk.
[x ] Du har ett smeknamn.
[ x] Du har ett husdjur.
[ x] Du kan hela orden från 10 låtar.
[ ] Du har inga “fiender”.
[x ] Du är en ganska snäll person.


Total:15
———————————
Total :


0-10 - Du mår inte bra, du är inte lycklig.
10-20 - Du är inte jättelycklig men det duger. Du kan du känna dig ensam och sviken ibland.
20-35 - Du mår toppen, du är lycklig!



Av smoothie - 2 mars 2010 14:39

Igå var jag och träffade kbt teraputen ja ska skriva i sömndagbok för att vi ska kunna se om vi kan ändra på min sömn så jag sover bättre :)


Sen var jag och träffade sjukgymnast för min rygg för min läkare sa att jag hade sne rygg och det var därför jag hade så ont i magen och så. Kommer dit och hon frågar vart han har fått det ifrån att jag har sne rygg det hade jag inte hade jätte bra hållning och så den var inte sne, men hon trodde att jag hade någon låsningm  i ryggen iaf så fick göra lite övningar som ska stärka rygg och bröstpartiet. Så skulle vi se om det bli bättre annars skulle vi boka in en ny tid till hennes kollega så skulle hon trycka ut eller vad hon nu skulle göra.

Blev hemma från jobbet igår och idag fixade inte att åka dit mår  inte hundra fortfarande måste lyssna på kroppen och göra det som är bäst för mig och bebisen :)

Förut har ja gått till jobbet även om ja har haft så ont så man kan knappt röra sig men nu har man en till och tänka på :) då blir det att stanna hemma och ta det lugnt vila och bada så ryggen och magen blir bra ..



Solen skiner utanför så härligt :)

Ovido - Quiz & Flashcards